domingo, 10 de mayo de 2009

el meu Michael, Michael Haneke...


















I seguint la idea que la meva companya 'd'el cafè antic' m'ha donat...us adjunto els meus motius d'homenatjar un persoantge cultural com Michael Haneke, que, per sort o per desgràcia, encara no és massa conegut.

Per què t'identifiques amb aquest personatge cultural?

D’alguna manera es manté en la penombra. Fins i tot els meus amics austríacs amb prou feines el coneixen...Però Haneke va fent, va creant tendència, i algun dia, se li reconeixerà!!!

Valors positius del personatge:

És creador d’un estil deslligat de tabús; crític amb la societat i atrevit. Però alhora la seva crítica és tan subtil que l’espectador exclou conclusions de les seves reflexions sense que el director les hi hagi de donar mastegades.

Valors negatius del personatge:

No se’l coneix. Per dir-vos que la meva professora de semiòtica (que per cert em va suspendre el treball de curs), molt experta ella en cinema, no va saber de qui era ‘la pianista’, i no ‘el pianista’, com tothom pensa...Però si us sóc sincera...en el fons penso que no convé que sigui massa conegut; la temàtica de les seves pel•lícules és tan crua i real que podria provocar el que molts mitjans creen: l’espectador observa la desgràcia i la violència com un element naturalitzat i així pren més motius per seguir actuant amb desconsideració. El suïcidi, l’incest, l’assassinat a sang crua, el masoquisme i la esquizofrènia són producte d’una societat de masses que gestiona les seves armes (els mitjans) d’una manera nociva.

Quin punt destacaries en un treball sobre el personatge?

El personatge que interpreta Arno Frisch en la primera versió de ‘Funny Games’. Un desequilibrat aparentment bé del cap entra a casa d’una família feliç i desestabilitza totalment la resta de personatges arribant a convèncer-los (encara que sembli el contrari) per tal d’entrar en un joc escabrós que borda els límits de la humiliació. I és que sembla que Frisch és dels favorits de Haneke, ja que quan era més petit ja va interpretar el paper d’un nen que mata una amiga seva per la ‘curiositat de saber què se sentia’ (‘Benny’s video’).

Si et poguessis incloure en la història, quin personatge series?

Em nego a dir que seria la protagonista d’una de les seves millors pel•lícules, ‘la pianista’, perquè de moment no sóc masoquista, però no m’importaria ser la seva psicòloga per saber què passa pel cap en una dona tan estranya i misteriosa com la Erika (Isabelle Huppert).

Què mereix el nostre personatge?

Potser que algú comencés a estudiar-lo, perquè no.

No hay comentarios:

Publicar un comentario